eläinlääkäri Eija Szepaniak

Nettisivut ja ajanvarausjärjestelmä eläinlääkärille

Keväällä sain mukavan toimeksiannon eläinlääkäri Eija Szepaniakilta. Toteutin hänen pieneläinvastaanotolle ja pieneläinhoitolalle nettisivut. Samalla teimme myös sähköisen ajanvarausjärjestelmän hänelle.

Sivut ja varauskalenteri toteutettiin WordPressillä. Sivusto ja varauskalenteri toimii kaikilla päätelaitteilla.

Nettisivujen kautta voi myös ennakkotilata erikoisruuat lemmikille.

Tutustu sivuihin täällä: www.ressulemmikkipalvelut.fi

No1 Health & Beauty Clinic verkkokauppa

Verkkokauppa No1 Health & Beauty Clinicille

Verkkokauppa on kätevä ja turvallinen tapa kasvattaa kivijalkamyymälän asiakaskuntaa! Pienyrittäjille on tarjolla useita helppokäyttöisiä verkkokauppasovelluksia, joihin saa kätevästi integroitua verkkopankki- ja luottokorttimaksut.

Osa sovelluksista on tiettyyn pisteeseen asti ilmaisia. Yleensä kaikissa on jokin pieni kuukausimaksu. Maksun suuruus riippuu verkkokaupan koosta (tuotemäärästä).

Toteutuin No1 Health & Beauty Clinicille verkkokaupan My Cash Flow -sovelluksella. Sovellus on täysin kotimainen ja todella helppokäyttöinen. Sovellukseen saa helposti yhditettyä Checkout- ja Klarna-verkkomaksutavat.

Haluaisitko sinä kasvattaa asiakaskuntaasi ja tuotteidesi myyntiä helposti ja edullisesti? Suosittelen oman verkkokaupan perustamista. Se on helppoa ja nopeaa!

Kestävyyttä pintakaasulla 24/7 logo

Logo KPK 24/7 Facebook-ryhmälle

Kestävyyttä pintakaasulla 24/7 on Facebookissa toimiva, liikuntaa harrastavien oma keskustelupaikka. Ryhmään ovat kaikki harraste- ja kilpailuliikunnasta kiinnostuneet tervetulleita.

Ryhmässä on jo lähes 4000 jäsentä. Ryhmän nimissä voi osallistua kilpailuihin, jollei edusta jotain muuta seuraa.

Vuodenvaihteen tienoilla ryhmässä järjestettiin logosuunnittelukilpailu, johon sai osallistua yhdellä tai useammalla ehdotuksella.

Ehdotuksista esiraati valitsi 5 äänestykseen, joista ryhmäläiset saivat sitten päättää oman suosikkinsa, joka valittaisiin ryhmän logoksi.

Lähetin kilpailuun kaksi ehdotusta, joista molemmat pääsivät ”finaaliin”, eli äänestykseen.

Toinen ehdotukseni oli tämä ”lenkkari”:

KPK 24/7 ehdotus 1
KPK 24/7 ehdotus 1

Toinen ehdotus oli pääkuvana oleva malli, joka sitten voittikin äänestyksen ja valittiin ryhmän logoksi.

Logoa suunnitellessani pyrin sellaiseen lopputulokseen, joka voisi kuvata mahdollisimman laajasti ryhmän erilaista lajikirjoa. Sykekäyrä kuvastaa ryhmän nimessä olevaa ”pintakaasua” joka on ”termi rennon letkeelle etenemiselle omin voimin”.

Logo tulee päätymään ainakin ryhmän edustuspaitoihin, mielenkiinnolla odotan minkälaiset paidoista tulee 🙂

 

kalenteripohja

Haluatko tehdä oman kalenterin?

Näin alkusyksystä monet yritykset, järjestöt ja urheiluseurat alkavat pohtia oman seinä- tai pöytäkalenterin toteuttamista. Kalentereita tehdään asiakkaille lahjoiksi tai myyntiin.

Kalenterin julkaiseminen on Suomessa vapaata, joten kuka tahansa voi julkaista oman kalenterin. Huomioitavaa on, että tekijänoikeus suomalaiseen ja suomenruotsalaiseen nimipäiväluetteloon sekä kissojen, koirien ja hevosten nimipäivälistoihin on Helsingin yliopistolla.

Vaikka omia kalentereita voi siis julkaista vapaasti, tarvitaan nimipäivien käyttöön aina lupa.

Lupaa voi hakea Yliopiston almanakkatoimistosta. Lupaan liittyy myös tekijänoikeusmaksun maksaminen, jonka suuruus riippuu kalenterien painosmäärästä. Almanakkatoimistosta voi myös ostaa valmiit kalenteriruudukot, mikäli niitä ei haluta itse tehdä tai teettää graafikolla.

Kalenterin julkaisijalla on tietysti oltava oikeudet myös kalenterissa julkaistavien kuvien ja muun materiaalin julkaisuun. Kalenteriin painettavien kuvien on oltava riittävän hyvälaatuisia painotuotteeseen. Kannattaa kysyä teknisiä tietoja esimerkiksi kirjapainosta, jossa aikoo kalenterin painattaa.

Haluatko teettää oman kalenterin? Kysy tarjousta kalenterin taittamisesta. Tarvittaessa voin hoitaa yhteydet almanakkatoimistoon ja kirjapainoon puolestasi, jolloin sinun ei tarvitse huolehtia teknisistä yksityiskohdista lainkaan.

HAU-kuntoklubin nettisivuprojekti

HAU-kuntolubi toimii Porvoossa ja tarjoaa karvaisille ystävillemme hyvinvointipalveluja. HAU-kuntoklubilla parannetaan koirien lihaskuntoa, koordinaatiota ja keskittymiskykyä. HAU-kuntoklubilla koira voi harjoitella vesijuoksumatolla tai rentoutua hieronnassa.

HAU-kuntoklubin nettisivut

Toteutin HAU-kuntoklubin nettisivut alkuvuodesta. Nettisivujen julkaisualustaksi valikoitui WordPress, joka alkaa olla jo valikovalintani tällaisiin pieniin nettisivuihin.

Sivuille tehtiin räätälöity ajanvarauslomake, jonka kautta asiakkaat voivat varata ajan haluamaansa palveluun tai tapaamiseen.

Sivusto on responsiivinen, eli toimii joustavasti kaikilla päätelaitteilla, kuten tableteilla ja puhelimilla.

WordPress nettisivujen julkaisualustana, projekti Siggeshus.fi

Viimeistelen parhaillaan asiakkaani verkkosivuja siggeshus.fi. Toteutin sivut kokonaan WordPress-julkaisualustalla. WordPress on osoittautunut todella käteväksi avoimen lähdekoodin julkaisualustaksi, johon on saatavilla tuhansia lisäosia, joiden avulla sivustolle voi rakentaa erilaisia toiminnallisuuksia.

Siggeshus.fi verkkosivusto
Siggeshus.fi sivusto

Siggeshus on yritys, joka vuokraa hirsimökkejä Leviltä matkailijoiden ja yritysten käyttöön. Nettisivuille piti saada varauskalenteri, jonka kautta asiakkaat voivat varata mökin helposti. WordPressiin löytyi kätevä lisäosa, Booking Calendar, jonka kautta varaukset onnistuvat helposti.

Nyt kahden WordPressillä toteutetun verkkosivuprojekstin jälkeen voin todella suositella kyseistä julkaisualustaa pienille ja vähän suuremmillekin nettisivuille.

Health & Beauty Clinic – nettisivujen kasvojenkohotusprojekti

Toteutin No1 Health & Beauty Clinicin nettisivuille uudistuksen alkusyksystä. Sivut tehtiin kokonaan uudestaan WordPress-julkaisujärjestelmällä.

Samalla päivitin yrityksen logon yksinkertaisemmaksi ja tyylikkäämmäksi. Sama teema – yksinkertaisuus ja tyylikkyys – haluttiin myös uusille nettisivuille.

Uudet sivut ovat helppokäyttöiset ja niiden ylläpito on helppoa WordPressin julkaisujärjestelmällä.

WordPress soveltuu erinomaisesti julkaisualustaksi tämänkaltaisille, yksinkertaisen rakenteen omaaville nettisivuille.

Sähköiset uutiskirjeet markkinoinnin apuna

Vaikka Printti pitääkin pintansa mainostajien ykkösvaihtoehtona, kasvaa sähköisten markkinointikanavien suosio jatkuvasti. Yksi parhaiten tunnetuista sähköisistä markkinointikanavista on sähköinen uutiskirje. Sähköinen uutiskirje on erityisen hyvä markkinointikanava verkkokaupoille, koska uutiskirjeessä voi ohjata lukijoita suoraan kauppaan ostoksille ja ostopäätös voi syntyä saman tien.

Sähköisissä uutiskirjeissä on omat hyvät ja huonot puolensa. Hyviä puolia on, että niiden lähettäminen on edullista, ja usein kuluttajat ovat  aidosti kiinnostuneet yrityksen tarjoamista tuotteista kun he kerran ovat uutiskirjeen vaivautuneet tilaamaan.

Uutiskirjeistä tosin alkaa olla jo ylitarjontaa, ainakin minun sähköpostissani. Tämän vuoksi ne useinmiten päätyvät roskakoriin ilman sen suurempaa syventymistä. Uutiskirjeiden tulisikin olla riittävän kiinnostavia, jotta ne tulisivat luetuksi ja parhaimmassa tapauksessa johtaisivat kauppaan.

Itse koen, että tärkeintä hyvässä uutiskirjeessä on puhutteleva tai muuten kiinnostava otsikko. Lisäksi uutiskirjeen tulisi olla ajankohtainen ja tarjota jotain sellaista, joka saa minussa aikaan jonkin toimenpiteen, kuten klikkauksen lisätietoihin. Kannattaa myös miettiä kuinka usein uutiskirjeitä lähettää, useinmiten lopetan sellaisten uutiskirjeiden tilauksen, joita tulee päivittäin, se on jo vähän liikaa.

Kannattaa myös muistaa, että kuluttajille ei saa lähettää sähköisiä uutiskirjeitä, jolleivat he itse ole kirjettä tilanneet. Myös Yhteystietojen säilytystä säätelee tietosuojalaki, johon kannattaa tutustua ennen kuin alkaa kerätä omaa osoiterekisteriä.

Yrityksien osoitteita voi ostaa markkinointirekisteristä, eli yrityksille voi lähettää sähköisiä uutiskirjeitä oman harkinnan mukaan. Kannattaa kuitenkin antaa vastaanottajalle mahdollisuus perua uutiskirjeen tilaus, jotta kirjeet eivät käänny itseään vastaan.

Uutiskirjeiden luomiseen ja osoitteiden hallintaan on olemassa monia eri sovelluksia, suurin osa näistä on maksullisia, mutta myös ilmaisia löytyy, kuten Mailchimp, josta voi lähettää kirjeitä ilmaiseksi jopa 2000 osoitteeseen kuukaudessa.

Tämä uutiskirjeasia tuli ajankohtaiseksi kun eräs asiakkaani halusi alkaa lähettää uutiskirjettä yrityksille. Hän päätyi Nebulan valmiiseen uutiskirje-ohjelmistoon, joka vaikuttaa varsin toimivalta paketilta.